Неліктен ХХІ ғасырда банк саласында технологиялылық маңызды

Kassa Nova банкі – Қазақстан нарығындағы бірегей жағдай. Ықшам банк өзінің мажоритарлық акционері Болат Өтемұратов насихаттайтын банк саласына технологиялық икемді тәсілдің арқасында Қазақстанның ең тұрақты қаржы институттарының және ең жылдам дамып келе жатқан 20 компаниясының тізіміне енді.

Kassa Nova стандартты қазақстандық банкке ұқсамайды. Алдымен, құрылтайшылар Қазақстанда 2008 жылы пайда болған шағын кредит ұйымдарының желісі туралы ойлады. Бірақ 2009 жылы компания «Банк Kassa Nova» АҚ ретінде банк операцияларын жүргізуге лицензия алып, филиалдардың кең желісін мұраға алып, Қазақстандағы микрокредиттік қағидаттарға негізделген алғашқы банк болды. Сол 2009 жылдың желтоқсанында компания  банк ретінде өзінің алғашқы кредитін берді. Банктің жаңа тиімді тұжырымдамасының мажоритарлық акционері қазақстандық кәсіпкер Болат Өтемұратов болды, ол сондай-ақ «ForteBank» АҚ акционері болып табылады.

Kassa Nova әрдайым өзін халыққа және шағын бизнеске қаржылық қызмет көрсетуге бағытталған тұтынушы банк ретінде көрсетті. Мұндай ұстаным жеделдікті, қарапайымдылықты, жайлылықты, достық сервисті және қазақстандықтардың қаржылық қызметтер саласындағы қажеттіліктеріне бағдарлауды көздейді. Бұл банктің диджиталдылыққа, инновацияға және технологиялылыққа қарай дамуына түрткі болған шығар, өйткені бұл – банктерден танымал IT-сервистермен және тұтыну нарығындағы компаниялармен бәсекелесуге қабілетті технологиялық экожүйелерді жасайтын қасиеттер.

2017 жылы «Банк Kassa Nova» АҚ жарғылық капиталын 12,2%-ға – 10 млрд 365,140 млн теңгеге дейін ұлғайтқан кезде банктің дамуға дұрыс бағыт алғаны белгілі болды. «Бірінші деңгейдегі капиталды ұлғайту банктің даму стратегиясында жоспарланған. Бұл қаржылық көрсеткіштерді жақсартады, клиенттік базаны кеңейтеді, активтердің өсуін қамтамасыз етеді, банктің тұрақтылығы артады», – деп сол кезде банк акцияларының мажоритарлық пакетін ұстаушы Болат Өтемұратов капитал толықтыруға түсініктеме берді. Банкті капиталдандыру акционердің инвестициялауға және оны дамытуға ниетті екенін көрсетті.

Ұлттық банктің мәліметінше, Kassa Nova 2017 жылдың бірінші тоқсанында 33 қазақстандық банк арасында активтер мөлшері бойынша 23-орынға шықты.  Банк халықаралық межелік бойынша B/B рейтингімен және S&P халықаралық агенттігінің ұлттық бағалауы бойынша KzBB рейтингімен тұрақты қазақстандық қаржы институттарының ондығына кірді, деп жазды kapital.kz, ал Forbes Kazakhstan компанияны «ең жылдам дамып келе жатқан ҚР 20 компаниясы» рейтингінің 9-орнына қойды.

Инновация тек технологиялық емес, сонымен қатар үшінші ұйымдармен серіктестікте икемді шешімдерді іздеуді білдіреді. 2015 жылдың қараша айында Kassa Nova банкі «Қазпошта» АҚ-мен ынтымақтастық бағдарламасын іске қосты. Содан бері банк клиенттері жеке тұлғалардың банктік шоттарын Қазақстандағы ең кең бөлімшелер желісі – 3 200 бөлімшесі бар кез келген Қазпошта бөлімшесінде қолма-қол ақшамен толықтыра алады. Мұндай операцияның комиссиясы тек жарты пайызды құрайды. Банктің деректемелерін клиентке білудің қажеті жоқ, тек банктің бірегей кодын – 4856 атап, маманға жеке куәлікті беру керек. Сәтті шешім банк филиалдары жоқ шағын қалалар мен елді мекендерде тұратын банк клиенттерінің өмірін едәуір жеңілдетті.

Kassa Nova банк бөлімшелері, негізінен, клиенттерге қызмет көрсетудің дәстүрлі функциясын жоғалтады. Бір кездері Билл Гейтс айтқандай, банк қызметтері қажет болады, ал банктердің өздері қажет емес. Келушілер филиалдарға барған сайын бір кесе кофе ішу, шотты алғаш рет ашу үшін келеді, болашақта жағымды және пайдалы уақыт өткізу үшін келеді, ал қалған барлық қарапайым банктік операциялар, тіпті кейбір күрделі операциялар, 2013 жылдан бастап интернет-банкинг немесе смартфондағы My Kassa ұялы қосымшасы арқылы онлайн режимінде жасалуы мүмкін. Kassa Nova филиалдары банкке үш миллион теңгеден сәл асатын және әдетте ірі сауда орталықтарында орналасқан шағын аралдарға ұқсайды. 2017 жылдың желтоқсанында «USABILITYLAB» ресейлік компаниясының зерттеуіне сәйкес, My Kassa қосымшасы қазақстандық банктердің қосымшалары арасында ыңғайлылық жағынан екінші орынды иеленді. Тағы бір банк — Болат Өтемұратов акционері болып табылатын ForteBank сол рейтингте төртінші орынға ие болды.

Kassa Nova банкі таза қаржы институты емес, технологиялық компания болуға ұмтылады. Қаржы технологиясы бүкіл әлемде белсенді дамып келеді және өмір сүру үшін кішкентай банк өзінің үлкен аналогтарынан жоғары болуы керек. Болат Өтемұратов тұлғасында акционерлер бұл стратегияны қолдап, Kassa Nova және ForteBank банктерінің бірігуін жоспарлап қана қоймай, сонымен қатар басшылық қойған міндеттерді өте жақсы орындайтын Kassa Nova ықшам прогрессивті банкі тұжырымдамасының сәттілігіне сенетінін атап өтті.

2013 жылы Kassa Nova банкі өзінің процессингтік орталығын құрды, Master Card шығаруды іске қосты, 2016 жылы Visa жүйесінің карталарын шығарды. Жеке процессингтің болуы көптеген артықшылықтар берді. 2015 жылы – банк өзінің Colvir банк жүйесін жаңартты, онда бюджеттеуден бастап тәуекелдерді басқаруға дейін заманауи банк технологиялары іске асырылды. 2016 жылы – картадан картаға онлайн-аударымдарды, жылдық тиімді мөлшерлемесі 16%-дан басталатын Nova+ тиімді депозитін және жеңілдікті өтеу мерзімі бар кредит карталарынан бастап тиімді мөлшерлемелермен, ұзақ мерзіммен және кредит желілерімен TEMPO COMFORT және TEMPO CARD кепіл кредиттеріне дейінгі бірнеше дағдарысқа қарсы өнімдерді іске қосты. Мысалы, 2017 жылы кредит карталарын сату бес есе өсті, ал 2018 жылы болжам одан да оң. Мұның бәрі қазір онша әсерлі емес, бірақ үш жыл бұрын бірде-бір қазақстандық банк мұндай икемді және технологиялық өнім портфелімен мақтана алмады.

Банктегі кез келген жаңа өнімдер тек «онлайн» призмасы арқылы қарастырылады – егер жаңалықты цифрландыру мүмкін болмаса, 99% жағдайда ол енгізілмейді. Ілгерілетуде олар «Кселл» ұялы операторымен серіктестікте Direct Marketing жүйесін сынап көрді – бұл тәсіл әлеуетті клиенттерге жынысы, жасы, смартфон моделі, телекоммуникациялық қызметтерге шығындар сияқты параметрлерді қолдана отырып, ұсыныстарды неғұрлым мақсатты түрде бағыттауға мүмкіндік берді. Банк оператордың жинақталған клиенттік базасын ішкі ұқсас клиенттік базаны құруға кететін қаражаттан әлдеқайда аз қаражатқа пайдалана алды. Пилоттық тарату кезінде кері байланыс 67%-ды, ал нақты конверсия 20%-ды құрады. Бұл прецедент болды.

«Кселл»-мен ынтымақтастық аясындағы тағы бір технологиялық жоба «Бизнес импульс» деп аталады – клиенттерге ұялы сауалнамалар жүргізу үшін тегін SMS. Бұл әдіс банк филиалдарындағы бизнес-процестерді түзету және клиенттердің қанағаттану деңгейін арттыру үшін қолданылды. Бұл клиенттер үшін ыңғайлы ғана емес, сонымен қатар компания үшін де тиімді болып шықты – олар шығындарды қысқартты және қызмет көрсету сапасын жақсарту бойынша бизнес-процестің «ұзындығын» қысқартты. Консалтингті тартудың, зерттеу жүргізудің, фокус-топтарды жинаудың және клиенттердің не ойлайтынын және не сезінетінін анықтауға тырысудың қажеті жоқ, өйткені жай ғана сұрауға болады. Банктің ықшамдылығы оған клиенттің қажеттіліктеріне және жаһандық әлемдегі қазіргі қаржы саласының өзгеріп отыратын шындықтарына тез және тиімді қайта құруға мүмкіндік береді.